07.11.2024

🚀 В Україні буде створено літак ДРЛВ на базі Ан-178 | 💼 ДП «Антонов» є компанією партнером Інституту аерокосмічних технологій

Прийняття літака на озброєння планується в рамках третього етапу розвитку Повітряних Сил України, до 2035 року.

Про це повідомляє сайт Крылья.

Планується, що до 2030 року в ході другого етапу розвитку Повітряних Сил України будуть відкриті науково-дослідні і дослідно-конструкторські роботи за проектом створення літака дальнього радіолокаційного виявлення та управління на базі Ан-178.

Про це розповів в рамках виступу на форумі “Україна 30. Безпека країни” ТВО командувача Повітряних Сил ЗС України генерал-лейтенант Аркадій Вашутін.

Виступ ТВО командувача Повітряних Сил Збройних Сил України генерал-лейтенанта Аркадія Вашутіна на всеукраїнському форумі «Україна 30. Безпека країни» у Києві 12 травня 2021 року

Дивитись форум повністю доступно за посиланнями:

А прийняття літака на озброєння планується в рамках третього етапу розвитку ПС України, тобто до 2035 року.

Зазначається, що ще в 2016 році повідомлялося про початок робіт з проектування нового літака дальнього радіолокаційного виявлення та управління. Тоді, згідно із заявою командувача ПС Сергія Дроздова, конструкторським бюро Антонова для потреб військової авіації Повітряних Сил України ведуться роботи по проекту літака дальнього радіолокаційного виявлення та управління (ДРЛВ).

Тоді планувалося, що при кооперації із західними виробниками спеціального обладнання для ведення розвідки і наведення, можливе створення літака ДРЛВ на базі Ан-178 зі збільшеним часом польоту до 10 годин. При цьому, сучасна електроніка дозволяє виявляти навіть наземні цілі на дальності до 450 кілометрів.

Крім того, повідомлялося про те, що ДП “Антонов” на виставці IDEF’17 в Стамбулі підписав меморандум про співпрацю з провідною оборонної компанією Туреччини ASELSAN. “Антонов” тоді заявив про створення нового літака дальнього радіолокаційного виявлення та управління для Повітряних Сил України.

На повітряному судні авіаконструктори планували встановити двосторонню антенну решітку з електронним скануванням, яка буде розташована в прямокутному корпусі, розташованому над фюзеляжем.

Ілюстаційне зображення до новини

Передбачалось, що радіолокаційна станція (РЛС) Ан-148ДРЛВУ матиме максимальну дальність – понад 400 кілометрів і дальність виявлення цілей розміру винищувача – 350 кілометрів при роботі в обстановці щільної радіоелектронної протидії і низьких висотах польоту цілей.

Нагадуємо, що з метою забезпечення потреб Збройних Сил України, ДП «Антонов» до 31 травня  планує завершити складання фюзеляжу першого з трьох Ан-178, а потім – провести стикування крила, хвостового оперення та інших елементів планера.

Процес збирання фюзеляжу літака Ан-178 для Повітряних Сил ЗСУ Фото: ДК «Укроборонпром»

Як відомо, відповідну угоду з «Антонов» під держгарантії на замовлення трьох Ан-178 було укладено 29 грудня 2020 року. Сума контракту – майже 3 млрд гривень, термін виконання робіт – чотири роки.

На «Антонов» вже опанували виробництво всіх складових планера літаків Ан-178 та додали десантні люки. Серійний завод «Антонов» тепер здатний виробляти самостійно всі складові планера літаків сімейства Ан-148/158/178.