27.05.2024

🚀 Як “Антонов” будував перший імпортозаміщений літак Ан-178: еволюція за рік (фото)

Минуло вже близько року, відтоді як розпочалися роботи з будівництва транспортного літака Ан-178 для МВС Перу

Підписання контракту на будівництва трьох транспортних літаків Ан-178 для ЗСУ 29 грудня 2020 року

Своєю чергою, 3 січня 2021 року Державний “Укрексімбанк” надав авіапідприємству майже 3 млрд гривень кредиту на будівництво цих літаків.

“Це важлива подія, яка реально стала можливою завдячуючи особисто Президенту та злагодженій роботі Уряду, профільних Комітетів Верховної Ради, а також Національного банку”, – відзначив новий гендиректор ДК “Укроборонпром” Юрій Гусєв.

Підписання угоди про фінансування будівництва трьох літаків Ан-178 на замовлення Міністерства оборони України між АТ “Укрексімбанк” та ДП “Антонов” 3 січня 2021 року

“Окремо хочу подякувати голові парламентського комітету Олександру Завітневичу, який доклав дуже багато зусиль для виконання доручення Президента та запуску цього важливого проекту і голові правління Укрексімбанку Євгену Мецгеру”, – додав він.

Можливо це майбутній фюзеляж нового Ан-178 для Збройних сил / Фото: Офіс Президента

Однак першою ластівкою в подальшому відродженню авіабудівництва на ДП “Антонов” став дещо інший літак.

Нагадаємо, у листопаді минулого року ДП ДГЗП “Спецтехноекспорт” (входить до складу ДК “Укроборонпром”) та представники Міністерства внутрішніх справ Республіки Перу підписали контракт щодо постачання багатоцільового українського літака Ан-178.

Підписання контракту на будівництва Ан-178 для МВС Перу

На той час ДП “Антонов” вже мало деякі запас з запчастин транспортника (зокрема окремі частини крил та хвостового оперення літака). Проте власне фюзеляж будувався повністю з нуля.

Крила та хвостове оперення для транспортного літака Ан-178 (сн 006) станом на грудень 2019 року

Впродовж минулого року можна було побачити еволюцію створення нового Ан-178 (заводський номер 006), який має стати першою серійною машиною такого типу та закінчити вимушену кількарічну перерву у будівництві літаків українським авіавиробником.

Фюзеляж транспортного літака Ан-178 (сн 006) для МВС Перу станом на грудень 2019 року

Попри коронавірусну кризу та численні суперечки між “новою командою” Концерну та працівниками держпідприємства, літак впевнено набуває все більш завершені риси.

Наразі вже закінчене стапельне складання фюзеляжу й проходить насичення нової машини різноманітними внутрішніми системами. Крім того, Ан-178 очікує два турбореактивних двоконтурних двигунів Д−436−148ФМ, які були замовлені держпідприємством за $9,6 млн в АТ “Мотор Січ” в червні 2020 року.

Фюзеляж транспортного літака Ан-178 (сн 006) для МВС Перу станом на грудень 2019 року

Сподіваємось, що ДП “Антонов” успішно впорається з програмою заміщення систем транспортного літака, виконає замовлення перуанських партнерів та почне будувати нові Ан-178 вже для Збройних сил України.