Первісний вигляд літака зазнав дещо більших змін, аніж як це видавалося раніше.
На державному підприємстві “Антонов” (входить до складу ДК “Укроборонпром”) вперше продемонстрували, як зараз виглядає дослідний зразок Ан-178 (заводський номер 001) всередині та розповіли, які роботи потрібно здійснити для його готовності.
Саме цей транспортний літак, з повністю заміщеними російськими деталями в наступному році має піднятися в повітря та почати дослідні сертифікаційні польоти.
Загалом, “перший борт” має виконати дослідну програму з понад півтисячі випробувальних польотів. Це надасть змогу отримати сертифікат європейського зразка.
Більшість радянських літаків всіх класів й досі мають лише “внутрішні” сертифікати СРСР/СНД, однак варто відзначити, що саме для військово-транспортних літаків для експлуатації потрібен лише так званий “Сертифікат типу” від виробника.
Ззовні літак не сильно відрізняється від первісного варіанту – мають бути замінені двигуни (нова версія турбореактивних двоконтурних двигунів Д−436−148ФМ теж має пройти випробування), шасі (замовлені на ДП “Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова”) а фюзеляж отримає новий, врізаний в корпус праворуч, “десантний люк”.
Однак найбільше роботи буде проведено саме всередині Ан-178, де залишиться лише власне “старий” каркас фюзеляжу.
“За вісім місяців нам потрібно переробити цей літак фактично з нуля. Каркас теж у великому обсязі допрацьовується, ось цей отвір (власне люк для висадки десанту) – його раніше не було”, – поясняє заступник директора з виробництва авіаційного держпідприємства Олександр Вітушко.
Окрім західної авіоніки буде замінена гідросистема літака та доопрацьований вантажний відсік.
“За вимогами замовників у нас було введено верхнє вантажне устаткування. Ось ці ось дві рейки, ними буде кататися бортовий вантажний кран – каретка з гаками для підйому вантажів до самого хвоста. Саме вантажне устаткування буде робитися нами (ДП “Антонов”), плюс харківська фірма ХКБ – каретки буде робити. Змінюється вся гідросистема, якщо бачите там труби – вони зараз в роботі, тут циліндри, все робиться за новою схемою. Змінюється повністю система управління вантажним люком – посилені ставляться циліндри, штанги посилені. Велике доопрацювання”, – розповів Олександр Вітушко кореспонденту видання “Вести-UA”.
По аналогічній схемі будуть добудовані й Ан-178-100Р для МВС Перу (зн 006) та три транспортники замовлені Міністерством оборони України. Саме до їх готовності (на середину 2023 року планується добудувати перший літак для ЗСУ) мають бути завершені всі сертифікаційні випробування.
Варто також додати, що відео було зняте ймовірно в середині квітня цього року (дата публікації 5 травня 2021), оскільки наприкінці минулого місяця дослідний зразок та “перуанський” літак були відтранспортовані в інший цех.
Ймовірно, таким чином було звільнено місце для майбутніх трьох Ан-178 ЗСУ. Оскільки перший фюзеляж з цього замовлення має бути знятий зі стапеля кінцевого збирання (знаходиться в цеху де раніше стояли борти 001 та 006) 27 травня ц.р.